Katoliška cerkev je sodelovala z vojaško hunto v Argentini

Damjan Likar, http://www.zalozba-planet.si/blog/show/blogID=22

Katoliška cerkev je dobila novega papeža, ki si je nadel ime Frančišek.  Papež naj bi torej poosebljal lastnosti, kot jih je imel Frančišek Asiški, ki je živel preprosto življenje v uboštvu in skromnosti. Pa vendarle že nekaj dni po izvolitvi prihajajo na dan obremenilna poročila o papeževi preteklosti. Globalresearch je recimo v daljšem članku med drugim poročal, da je »že leta 2005 odvetnica Myriam Bregman vložila obtožnico proti sedanjemu papežu zaradi njegovega sodelovanja s tedanjo vojaško hunto.« Vir: http://www.globalresearch.ca/washingtons-pope-who-is-francis-i-cardinal-jorge-mario-bergoglio-and-argentinas-dirty-war/5326675

Tudi v nemški javnosti je bilo v tem času veliko govora o sodelovanju Katoliške cerkve in vojaške hunte. Südwest-Rundfunk,  dne 14. 6. 2001- oddaja v živo v redakciji Religija, cerkev in družba -, ki zagotovo ni prekomerno kritična do cerkve, je poročal, da je diktaturo v Argentini med 1976 in 1983 od vsega začetka podpirala katoliška cerkev, a znani tednik Spiegel je v svojem članku „ARGENTINIEN-Blutige Soutanen“ (15.04.1985) med drugim poročal naslednje: “Argentinska cerkvena hierarhija je blagoslovila vse državne udare“. Tudi tednik “El Periodista”: „V zadnjih letih naj bi posamezni prelati dopustili ugrabitev, mučenje, smrt in izginotje tisočih.“

V Sloveniji najdemo zanimive in zgodovinske podatke o sodelovanju argentinske cerkve z vojaško hunto v knjigi: »Kdo sedi na Petrovem stolu, 2. del, izdajatelj Univerzalno življenje. Tam lahko preberemo da: „Usmeritveni signal pride z najvišjega mesta. Adolfo Tortolo, predsednik škofovske konference v Buenos Airesu se 23. marca 1976 – en dan pred vojaškim udarom – sreča s šefom hunte Georgeom Rafaelom Videlo in admiralom Eduardom Masero.“

Nadškof Tortolo je pozval na „sodelovanje z novo vojaško vlado“. Tako je hunta imela občutek, da jo cerkev podpira. Argentinski vojaški škof Victorio Bonamin je v javnem govoru pred generali rekel dobesedno: „Vojska se je očistila v Jordanu, polnem krvi, da bi se postavila na vrh cele dežele. Kdo ve, če Kristus ne bi nekega dne hotel, da oborožene sile prevzamejo dodatne funkcije, ki presegajo njihovo pravo nalogo.“

Isti vojaški škof je nato rekel še naslednje: „Boj proti gverili je boj za Republiko Argentino, pa tudi za njene oltarje…Ta boj brani moralo, človeško dostojanstvo.“ Ni moč verjeti! Tu s pojmom „človeško dostojanstvo“ poskušajo predrzno opravičiti ravnanje, ki je na neverjeten način pohodilo človeško dostojanstvo!

To je bilo torej leta 1976. Od vojaškega škofa Bonamina je prišla tudi naslednja izjava: „Ta boj je pravzaprav obrambni boj za Boga… zato prosim za božansko podporo v tej umazani vojni, v katero so nas potegnili.“

Ena od žrtev, ki je preživela ta mučenja, je bil filmar Alcides Chiesa. V tej oddaji pravi: „Če bi cerkev zavzela drugačno stališče do vojaške diktature, do vojaške diktature ne bi prišlo.“ Na to zastopnik frančiškanske misijonske centrale v Bonnu: „Katoliška cerkev je podžigala k vojaškemu udaru.“ Šlo je tako daleč, da so se v kletnih mučilnicah pojavili vojaški kaplani. Neka žrtev mučenja poroča, da je vojaški kaplan na koncu mučenja rekel: „Mučenje je greh le takrat, če traja več kot 48 ur. Moje dete, kaj hočeš: ti konec koncev ne sodeluješ z avtoritetami.“

V zvezi s tistimi grozotnimi usmrtitvami, pri katerih so ljudi omamili in vrgli v morje, bomo v tej oddaji slišali izjavo borca za človekove pravice iz Koalicije proti nekaznovanju iz Nürnberga, ki je ekumenska organizacija: „Oficirji so vprašali predstavnike cerkve, če lahko umorijo nasprotnike. Škofje so rekli: Umor v vojni ni krščanski. Bolje je, da to naredite tako: Ujetnikom dajte injekcijo z mamilom in nato letite nad morjem – smrtni let.“

Obstaja priča, kronska priča, ki je bila takrat v vojni udeležena pri transportu tistih ljudi. Poročala je, da so po teh usmrtitvah – samo na ta način je bilo likvidiranih 1.500 do 2.000 ljudi – vojaški kaplani govorili s tistimi, ki so izpeljali to akcijo, da bi jim nudili tolažbo. Eden od njih se je izrazil v tem smislu, da je to krščanska smrt, ker – žrtve – „ne trpijo“. Rekel je, „da je vojna vojna in da tudi Biblija pravi, da je treba pleve ločiti od zrnja“. In da je v Bibliji tudi zapisano, da se je treba „maščevati oko za oko.“

Vidimo torej: cerkev je bila čisto direktno vpletena v te stvari in mogoče celo pobuda za te pomore prihaja od njenih predstavnikov. Vse to se je odigravalo do leta 1983, komaj kaj več kot 20 let je od takrat in pod vojaškim režimom so usmrtili okrog 30.000 ljudi. Mogoče je ta primer zares odgovor na vprašanje, kako Petrov stol usmerja zemeljsko oblo. Papež vendar zase trdi, da je usmerjevalec zemeljske oble, in iz pravkar citiranega izhaja, kako so se tega udeležili on in njegovi neposredni podrejeni, npr. kako so usmerjali usodo v Argentini. Ali ni to izrazit primer za to, kaj lahko razumemo z izrazom „usmerjevalec zemeljske oble“? In ne pozabimo: okrutnosti, ki jih dovolj poznamo iz zgodovine – na milijone in milijone mrtvih, ko so izkoreninjali cela ljudstva, o katerih smo že govorili – te okrutnosti, ki jih ima na vesti Petrov stol, ne segajo 2000 let ali 1500 let nazaj, ampak so aktualne. To so dogodki iz najnovejše zgodovine.«

  • Share/Bookmark

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !