Katoliški mož naj si željo po spolnem odnosu razlaga kot Božji klic

Pred časom je poljski katoliški duhovnik Ksawery Knotz, ki praktično nima spolnih izkušenj, objavil ljubezenski priročnik z naslovom: Seks, kakršnega ne poznate, Za zakonce, ki ljubijo Boga. Knjiga, ki so jo nekateri poimenovali katoliška Kamasutra, je bila napisana z blagoslovom poljske katoliške cerkve.

Avtor v njem piše: »Če na primer mož vidi svojo ženo golo in nagonsko začuti naraščajoče vzburjenje, si lahko svojo reakcijo razlaga kot Božji klic, da ženi v spolnem odnosu izkaže ljubezen in se veseli bližnjega stika z njo.«

Ali gre res vedno za Božji klic ali pa zgolj za zadovoljitev moževe pohotnosti? Če je vsako telesno vzburjenje Božji klic, zakaj je potem v zahodni katoliški družbi toliko ločitev med zakonci? Morda lahko del odgovora najdemo v poniževalnem odnosu katoliške cerkve do žensk. Kaj so rekli oz. zapisali nekateri pomembni cerkveni predstavniki nekoč in danes o ženskah:

Sv. Janez Chrysostom:

»Ženske so v glavnem določene za to, da zadovoljujejo pohotnost moških.«

Sv. Avguštin, pomemben cerkveni učitelj, piše: »Ženska je manjvredno bitje, ki je Bog ni ustvaril po svoji podobi. Naravnemu redu ustreza, da ženske služijo moškim.«

Papež Janez Pavel II., 1988

»Ženska mora tiho poslušati in se povsem podrediti. Nobeni ženski ne dovolim učiti in se dvigniti nad moškega«.

Sv. Ambrozij, tudi cerkveni učitelj, piše: »Ženska si mora zagrniti glavo, ker ni božja podoba.«

Slovenski župnik Jože Pacek: »Ženska je ustvarjena kot pomočnica človeku.« (Družina, 15.7.2001)

Vse te izjave s strani Vatikana nikoli niso bile preklicane, papež se ni opravičil ženskam. Torej so te izjave še vedno del učenja cerkve o ženskah. Katoliški možje imajo lahko zaradi teh izjav popolnoma napačno predstavo o ženskah, kar seveda vpliva tudi na njune intimne odnose.

Katoliška cerkev tudi svetuje parom, da pred poroko nimajo spolnih odnosov. Po katoliškem nauku torej spolni odnosi pred poroko niso Božja volja, čeprav si imata partnerja morda bolj rada kot kakšna nezadovoljna zakonca, ki spolnost izrabljata zgolj za sprostitev napetosti po hudem prepiru. Poljski župnik piše v knjigi: »Jezus Kristus prihaja k zakoncema tudi tedaj, ko se nežno stiskata, poljubljata, ljubkujeta, imata spolne odnose. Tudi tako njuni razvneti telesi sodelujeta v skrivnosti Božje ljubezni, ki je skrita v človeških telesih.« Vprašanje za katoliško cerkev in avtorja te knjige: Kaj pa če se partnerja, ki nikoli nista bila poročena, nežno stiskata, poljubljata, ljubkujeta, imata spolne odnose, skratka se imata lepo? Ali takrat ni prisoten Jezus Kristus?

Knotz tudi piše: »Ko zakonca ne načrtujeta spočetje otroka, lahko preživljanje plodnega obdobja, v katerem ni spolnih odnosov, koristi zakonski zvezi, če si zakonca v tem času znata izkazovati čustva drugače kot s spolnim odnosom. Izogibanje spolnim odnosom v tem obdobju ustvarja napetost zaradi naravne telesne potrebe po bližini, ki mora biti obrzdana.« Na tem primeru lahko vidimo kako cerkvena doktrina o spolnosti ustvarja napetosti med katoliškimi zakonci, ki v času plodnih dni »ne smejo seksati«. Po katoliškem nauku mora namreč mož pri vsakem spolnem odnosu izbrizgati seme v nožnico svoje žene. Zato se morajo katoliški zakonci vzdržati spolnosti v času ovulacije, čeprav si lahko možje svoje telesno vzburjenje pred golo ženo razlagajo kot Božji klic k spolnim odnosom, kot pravi avtor knjige. Po njegovem mnenju »prekinjen odnos ne omogoča takšnega doživljanja enosti kot pri celostnem spolnem odnosu. Ljubezen ne more do konca izveneti in združiti zakoncev. Ko ga zakonca izvajata, se v njun odnos vtihotapi določena zlaganost.«

Damjan Likar, Ostrožno pri Ponikvi

  • Share/Bookmark

3 odgovorov to “Katoliški mož naj si željo po spolnem odnosu razlaga kot Božji klic”

  1. juure komentira:

    Sedi 5!

  2. Lep pozdrav!

    Zato se morajo katoliški zakonci vzdržati spolnosti v času ovulacije, … Po njegovem mnenju »prekinjen odnos ne omogoča takšnega doživljanja enosti kot pri celostnem spolnem odnosu. Ljubezen ne more do konca izveneti in združiti zakoncev. Ko ga zakonca izvajata, se v njun odnos vtihotapi določena zlaganost.«

    Čemu tu problem? Se ne strinjaš, da obstaja zlaganost v odnosih? Kaj je kondom? Zaščita? Zaščita pred čim? Pred brezpogojnem podarjanju v spolnem odnosu? Strah pred združitvijo? Strah pred družino? Zaščita pred čim? Kaj je v takem primeru ta spolnost? Je ljubezen? Če vi to poimenujete ljubezen, podarjanja samega sebe zakoncu, kaj je pa sploh pomeni za vas ljubezen?

    Vzemite si teden dni za premislek, …

  3. *kaj sploh pomeni za vas ljubezen?

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !